Založit novou webovou stránku nebo e-shopChci nový web

Časově omezená nabídka autorských sběratelských záložek!

Lze objednat jednotlivě nebo v kompletní sérii s výhodnými bonusy.

7   1  11   8

4  9   5  13

12  2   3  6

Ceník a technické informace

Číslo záložky Název Rozměr Cena
1 Třeboň, levé křídlo cca 4 × 14 cm 33 Kč
2 Třeboň, pravé křídlo cca 4 × 14 cm 33 Kč
3 Paracelsus, levé křídlo cca 4 × 14 cm 33 Kč
4 Paracelsus, pravé křídlo cca 4 × 14 cm 33 Kč
5 Na slovíčko, levé křídlo cca 4 × 14 cm 33 Kč
6 Na slovíčko, střed cca 4 × 14 cm 33 Kč
7 Na slovíčko, pravé křídlo cca 4 × 14 cm 33 Kč
8 Getsemany, levé křídlo cca 4 × 14 cm 33 Kč
9 Getsemany, pravé křídlo cca 4 × 14 cm 33 Kč
10 Utajený obrázek cca 4 × 14 cm 33 Kč
11 Konkláve, levé křídlo cca 4 × 14 cm Samostatně neprodejné
12 Konkláve, pravé křídlo cca 4 × 14 cm Samostatně neprodejné
13 Hostina cca 4 × 14 cm Samostatně neprodejné
1–12 Celá série cca 4 × 14 cm 330 Kč (tj. 2 zdarma!)
1–13 Celá série plus bonus cca 4 × 14 cm 333 Kč (tj. 3 zdarma!!!)
  • Ke každé běžné zásilce připočítávám 20 Kč poštovné a balné (malá obálka do schránky).
  • Pro platby užívám nejmodernější a nejvíce proklientský přístup: platíte až po obdržení zásilky, do 14 dnů od vystavení faktury, nebo můžete celou zásilku (či po dohodě její část) bez udání důvodu vrátit.
  • Objednávejte na:    vaclav.trajer@centrum.cz
  • Jedná se o objednávku signovaných tisků přímo od autora, od toho se odvíjí i jejich cena a nepřítomnost jakéhokoli tlačítka DO KOŠÍKU.

 

My knihomolové, kteří máme rozečteno padesát knih naráz, víme, že záložek není nikdy dost. Tato série (2019S1) se skládá ze tří diptychů a jednoho triptychu, jednoho tajného obrázku, jednoho samostatně neprodejného diptychu a exkluzivního, také neprodejného třináctého obrázku určeného, s nadsázkou řečeno, „vyznavačům temné strany“.

Nad nejvhodnější velikostí jsem dlouho „špekuloval“, maje na mysli jak kvalitu estetickou, tak užitnou. Nechal jsem si zkušebně vytisknout více různých variant, abych nakonec zvolil jako ideální rozměr 4 × 14 cm (cca), při němž je záložka dostatečně velká, aby se snadno neztratila, a přitom natolik decentní, aby dobře posloužila v knize běžné velikosti, to vše při zachování přiměřené míry obrazového detailu.

Každá záložka je na zadní straně ručně signovaná mou autorskou značkou s letopočtem vydání tisků.

Barevnost na papíře se může mírně lišit od obrazu na monitoru; každý monitor může být jinak kalibrován a může mít nastavenou jinou světlost. 

Obrazy užité pro předlohu tisku jsou relativně nové a většina z nich je zatím k dispozici též v originále (cena v řádu tisíců až desítek tisíců) či v podobě signovaného autorského tisku určeného k zarámování (cena v řádu stovek korun). K doptání e-mailem.

Diptych „Divoké sny stavitele rybníků – Třeboň“

1               2

Tento diptych tvoří dva výřezy z mého akrylového obrazu na plátně, jenž pojednává o stavbě třeboňských rybníků. Dílo patří do mé série historických kvazi-betlémů, obrazů s mnoha figurami a významy.
Na levém křídle vidíme (odshora) ďábla, jemuž měl, dle pověr, největší třeboňský rybníkář Jakub Krčín zaslíbit svou duši výměnou za neobyčejnou stavitelskou zdatnost. Pravdou ovšem je, že za rychlým postupem staveb stojí spíše, i na svou dobu, kromobyčejné vykořisťování poddaných (zobrazené svištícím bičem) a zcela bezohledná orientace na splnění úkolu za jakoukoli cenu, tedy rys, v němž jako by Jakub Krčín již v 16. století předjímal náš moderní trend psychopatů v manažerských a politických funkcích. Skutečnou cenu, již bylo třeba zaplatit, abychom si dnes mohli v učebnicích přečíst, že „Jakub Krčín postavil...“, naznačuje i smrtka uprostřed obrázku, upomínající na skutečnost, že bezpečnost práce nebyla v 16. století jako dnes a úmrtí mohlo snadno následovat i po „menším“ úrazu. Tíhu doby ukazuje také hlava morového doktora uprostřed vlevo. Odlehčení naopak přináší vodník siestující s ropuchou (s kávičkou a cigárkem v popředí obrazu).
Pravé křídlo zobrazuje (odshora) Petra Voka z Rožmberka, s jeho zálibou v ženách a silném moku, následně Viléma z Rožmberka, tehdejšího pána rodu, jehož majestát a blahobytnost jsou naznačeny širokým obličejem, mohutným kloboukem a výrazným, bezmála královským hermelínem. Níže vidíme již zmíněného Jakuba Krčína, zobrazeného tradičním způsobem s holí, jíž se nezdráhal užít na líné pacholky. V centru obrazu, v tůni mezi stromy, vidíme ženu v zoufalé póze nad utonulým chotěm. Obraz jako celek (k vidění zde) je poctou neznámým obětem velkých staveb minulosti.


 

Diptych „Škola v přírodě – Paracelsus“

3​​                4

Jako předchozí, i tento obrázek spadá do mé série historických kvazi-betlémů započaté roku 2018, byť se již prolíná se sérií z roku 2019, věnující se jednotlivým ctnostem, zde konkrétně moudrosti.
Na levém křídle vidíme zosobnění přírodní moudrosti, Philippa Aureola Theophrasta Bombasta von Hohenheim, zvaného Paracelsus. Jedná se o osobnost tak výraznou a ideově obsáhlou, že o ní i v češtině najdete stohy knih (za sebe bych doporučil zejména odbornou studii od C. G. Junga a historický román od W. Golembowicze). Na našem obrázku Paracelsus diskutuje s přírodními bytostmi, v čele s takzvaným Merkuriem (vpravo), alchymisticko-mytickou postavou, zosobňující (zjednodušeně řečeno) tvořivého ducha přírody. Obrázek jako celek se věnuje také Paracelsovu učení o čtyřech živlech a o tom, že vše je živé. Tak vidíme vlevo dole živlovou bytost vody, undinu, nad ní permoníka, ducha země. K nalezení na levém křídle je také symbolika tarotové karty blázna (byť v této zmenšené variantě skutečně malá) a Paracelsova homunkula, jakožto zosobnění vnitřního hlasu duše.
Duchové živlů pokračují pak na křídle pravém, kde nahoře vidíme duchy vzduchu, sylfy, uprostřed živlovou bytost ohně, salamandra, a dole opět permoníky, vycházející z útrob země za rybařením. Uprostřed v pozadí, skryti za mnohotvarým tělem Merkuria, poslouchají Paracelsovu přednášku slovutní profesoři a žáci univerzit. Mnozí z nich nejsou zrovna nadšeni tím, co slyší. Obraz jako celek (k vidění zde) je tak poctou zdravému, progresivnímu selskému rozumu prýštícímu z hlubin duše a přírody v boji se zkostnatělou pošetilostí institucionalizovaného, schváleného korektního myšlení doby.


 

Triptych „Na slovíčko, pane továrníku“

5      6      7

Složíme-li si tento triptych dohromady (viz zde), vidíme podivné, tak trochu hrozivé dělníky čekající před tovární halou. Jeden z nich rozezleně ukazuje prstem na list papíru, kolem kterého se všichni semkli. Dostali totiž novou smlouvu a chtějí si s vedením, které by mělo každou chvíli přijít, vyjasnit jisté sporné body. Steampunkovou atmosféru celého, spíše odlehčeného, i když v temnějších barvách vyvedeného, kusu dokreslují vzducholodě v horní části.


 

Diptych „Kristus v zahradě Getsemanské“

8​​                9

V Getsemanské zahradě trávil Kristus své poslední svobodné okamžiky, modlil se před kalichem hořkosti (viz horní polovinu levého křídla), zatímco jeho učedníci v poklidu spali (viz celé pravé křídlo a spodní polovinu levého křídla) a zrádce se již blížil v doprovodu biřiců (jak naznačuje část halapartny vlevo nahoře). Celý obrázek je k vidění zde.


 

Utajený obrázek

Nějaké to překvapení musí být! Tento obrázek číslo 10 je prodejný, a to za stejnou cenu jako ostatní, nicméně jej předem neprozrazuji. Jeho motiv je poměrně jednoduchý, nevyžaduje komentář. 


 

Diptych „Konkláve“

11​​               12

V příjemně zemitých barvách, podobných jako u triptychu „Na slovíčko“, ovšem teplejšího odstínu, se nám na tomto diptychu otevírá pohled na podivuhodné konkláve. Diskutující jsou zavřeni pospolu v jakési jeskyni, dokud se jednomyslně neshodnou. Obraz (celý k vidění zde) může být chápán jako malé pozastavení nad tím, jak zjednodušené, podivně nastavené a neprůkazné volby mají platnost v našem světě, mimo jeskyni, kde může rozhodnout o dalším směřování státu i nesmyslný zlomek procenta. 

Obě křídla tohoto diptychu jsou samostatně neprodejná; jsou součástí dvanáctidílné sady za 330 Kč, nebo třináctidílné, za 333 Kč.


 

Výřez „Perpetuum torture – Hostina“

13

Tento obrázek je určený těm, kteří se nebojí čísla třináct a vpuštění trochy temnoty do svého dne. Náš svět je upředen nejen ze zářivých barev, ale také ze zatraceně temných odstínů, byť se mnozí snaží je nevidět. Obrázek na této záložce je výřezem z mého olejového obrazu „Hostina“, který byl titulním dílem mé výstavy z galerie Supice v létě 2018 s názvem „Perpetuum torture“. Výstava měla upozornit na určitá konkrétní úskalí současné vědy a medicíny, která mohou vést až k vytvoření pekla na zemi.
Obrázek jako takový, zobrazující drsnější výjevy (celý viz zde), je vhodný spíše pro fandy hororových žánrů, temné fantasy nebo metalové muziky; může však být i exkluzivním, trochu kuriózním bonusem pro někoho, kdo chce mít sbírku kompletní (a to za pouhé 3 Kč navíc k celé sadě; samostatně je neprodejný).


 

Ceník a technické informace

Číslo záložky Název Rozměr Cena
1 Třeboň, levé křídlo cca 4 × 14 cm 33 Kč
2 Třeboň, pravé křídlo cca 4 × 14 cm 33 Kč
3 Paracelsus, levé křídlo cca 4 × 14 cm 33 Kč
4 Paracelsus, pravé křídlo cca 4 × 14 cm 33 Kč
5 Na slovíčko, levé křídlo cca 4 × 14 cm 33 Kč
6 Na slovíčko, střed cca 4 × 14 cm 33 Kč
7 Na slovíčko, pravé křídlo cca 4 × 14 cm 33 Kč
8 Getsemany, levé křídlo cca 4 × 14 cm 33 Kč
9 Getsemany, pravé křídlo cca 4 × 14 cm 33 Kč
10 Utajený obrázek cca 4 × 14 cm 33 Kč
11 Konkláve, levé křídlo cca 4 × 14 cm Samostatně neprodejné
12 Konkláve, pravé křídlo cca 4 × 14 cm Samostatně neprodejné
13 Hostina cca 4 × 14 cm Samostatně neprodejné
1–12 Celá série cca 4 × 14 cm 330 Kč (tj. 2 zdarma!)
1–13 Celá série plus bonus cca 4 × 14 cm 333 Kč (tj. 3 zdarma!!!)
  • Ke každé běžné zásilce připočítávám 20 Kč poštovné a balné (malá obálka do schránky).
  • Pro platby užívám nejmodernější a nejvíce proklientský přístup: platíte až po obdržení zásilky, do 14 dnů od vystavení faktury, nebo můžete celou zásilku (či po dohodě její část) bez udání důvodu vrátit.
  • Objednávejte na:    vaclav.trajer@centrum.cz
  • Jedná se o objednávku signovaných tisků přímo od autora, od toho se odvíjí i jejich cena a nepřítomnost jakéhokoli tlačítka DO KOŠÍKU.

 

TOPlist